Strategie & Concept

Of u nu een modewinkel, restaurant, of zorginstelling runt, het uiteindelijke doel is hetzelfde: u wilt dat mensen graag bij u binnenkomen, daar met plezier vertoeven en regelmatig terugkomen. Vorm Martini heeft veel ervaring in de retail- en horecasector. Sectoren die zich bij uitstek richten op mensen en op renderende vierkante meters. Die ervaring zetten we graag breed in. Ook in andere sectoren, zoals de publieke sector.

"We vragen, prikkelen en leggen soms de vinger op de zere plek. Dat doen we allemaal om erachter te komen wat u écht nodig heeft!"

Een goede positionering of een nieuw jasje?

Een ruimte 'in een nieuw jasje steken' is niet zo moeilijk. De vraag is wel: hoe moet dat jasje er dan uit zien? Vorm Martini bepaalt altijd eerst - samen met u - de merkstrategie. Wat zijn de kernwaarden van uw organisatie? Wat vindt u belangrijk? Welke activiteiten vinden er plaats in de ruimte(s) waarover we spreken? Wie zijn de gebruikers? Hoeveel medewerkers werken er? En welke bezoekers komen er? Op basis van deze gegevens beginnen we met ontwerpen. Onze concepten en designs kunnen pas echt van toegevoegde waarde zijn als we uw merkidentiteit duidelijk voor ogen hebben.

Onze inzichten. Uw merkstrategie.

Vorm Martini heeft een duidelijk visie op de markt. Die visie is gebaseerd op onze jarenlange ervaring, maar ook op het constant bezoeken van nieuwe winkels, opvallende openbare ruimtes en internationale vakbeurzen. Vorm Martini verdiept zich in de wereld van uw doelgroep. We kijken niet alleen naar wat ú wilt, maar vooral ook naar wat uw klanten (medewerkers, burgers, bezoekers, cliënten, patiënten) willen. Wij volgen de marktontwikkelingen op de voet. Onze ervaringen met nieuwe ontwikkelingen, trends en inzichten delen we graag met u. Bijvoorbeeld via Twitter. Samen met u maken we uiteindelijk een weloverwogen keuze voor een doelgroepgericht interieur dat naadloos aansluit op uw merkstrategie.

360 graden intake

Voor een goede intake nemen we de tijd. Zo komen we erachter wat u echt nodig heeft. We willen zoveel mogelijk relevante informatie boven water halen: doelstellingen, beleving, gevoel, doelgroepen, functies, kosten, etc. Tijdens de intake praten we, bekijken we plattegronden en/of ruimtes, analyseren we uw organisatie, medewerkers en bezoekers. We vragen, prikkelen en leggen de vinger op de zere plek. Vaak bekijken we met u sterke interieurconcepten - best practices - in binnen- of buitenland. Zo kunnen we zien wat u aanspreekt en wat niet. Uit uw reactie op diverse designs halen we vaak meer informatie dan uit een gesprek van enkele uren. Mocht dat nodig zijn, dan kunnen we ons professionele netwerk inschakelen voor bijvoorbeeld een communicatie- of marktanalyse.

Realistische balans tussen wensen en budget

Natuurlijk zijn de mogelijkheden voor het maken van plannen mede afhankelijk van de budgetten die u daar voor (over) heeft. Daarom kijken we vooraf goed naar de match tussen enerzijds uw wensen en anderzijds uw financiële mogelijkheden. Soms zullen we adviseren te wachten met een grote investering: ‘in een keer écht goed’ is beter dan ‘structureel lapwerk’. Tegelijkertijd zijn we flexibel genoeg om met de middelen die er wel voorhanden zijn een zo goed mogelijk resultaat te bereiken.

Gerelateerde cases

Sportline
Sportline
Drie verschillende winkels van Sportline naast elkaar in Roeselare
Deleye
Deleye
Vorm Martini heeft voor Deleye nieuwe afdelingen ontworpen en gerealiseerd.
Yoghurt Barn
Yoghurt Barn
Vorm Martini ontwerpt en realiseert sfeervolle Yoghurt Barn in Den Bosch.