Groninger Museum_DSC9158 (Copy)
Groninger Museum_DSC9158 (Copy)
Groninger Museum_DSC9149 (Copy)
Groninger Museum_DSC9149 (Copy)
Groninger Museum_DSC9176 (Copy)
Groninger Museum_DSC9176 (Copy)
_DSC2493_Groninger Museum (bw) (Copy)
_DSC2493_Groninger Museum (bw) (Copy)
_DSC2502_Groninger Museum (wb) (Copy)
_DSC2502_Groninger Museum (wb) (Copy)
_DSC2506 (Copy)
_DSC2506 (Copy)
2019 - 1 GRONINGER MUSEUM04 (Copy)
2019 - 1 GRONINGER MUSEUM04 (Copy)
2019 - 1 GRONINGER MUSEUM08 (Copy)
2019 - 1 GRONINGER MUSEUM08 (Copy)
2019 - 1 GRONINGER MUSEUM01
2019 - 1 GRONINGER MUSEUM01
2019 - 1 GRONINGER MUSEUM06 (Copy)
2019 - 1 GRONINGER MUSEUM06 (Copy)
2019 - 1 GRONINGER MUSEUM10 (Copy)
2019 - 1 GRONINGER MUSEUM10 (Copy)
MW_02
MW_02
MW_03.
MW_03.
previous arrow
next arrow

Naar aanleiding van het toenemende aantal bezoekers schreef het Groninger Museum een ontwerpprijsvraag uit met als hoofdvraag: “Hoe kunnen we het sterk stijgende aantal bezoekers sneller en persoonlijk voorzien van informatie en tickets?”

Vorm Martini deed mee aan de prijsvraag en ging voor een esthetische invulling: in een heel gereduceerde strakke omgeving en qua belijning passend bij het gebouw. Dit met de filosofie dat de balie als het ware zou moeten verdwijnen, of oplossen, in het opvallende interieur. Bij de afwerking hiervan kozen we dan ook bewust voor een spiegelend materiaal, waarbij het gebouw wordt gereflecteerd.